sabaru

Na tym forum znajdziesz poradniki do różnych programów.

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-06-19 13:57:35

sabaru
Administrator
Dołączył: 2015-06-19
Liczba postów: 11
Windows XPFirefox 38.0

[3ds max] Automatyczne Modelowanie drogi

Automatyczne Modelowanie drogi w 3ds max

Potrzebne programy

# 3ds max 9(może być inna wersja)
# skrypt do modelowanie drogi
# jakaś tekstura drogi i chodnika
# podstawy znajomości 3ds max


W 3ds max stwórz linie np. coś takiego jak na poniższym obrazku

przyklad1.png

W zasadzie można by było już przystąpić do stworzenia drogi ale wyżej wymieniony skrypt posiada możliwość automatycznego nakładania tekstury na model podczas jej generowania. Dlatego kolejną czynnością, którą należy wykonać jest dodanie tekstury.

Żeby skrypt mógł o teksturować model w maxie musisz wykonać następujące kroki. W 3ds max otwórz „material editor”(klawisz „M”). Następnie wybierz kolejno opcje „Standard”> „Multi/Sub_Object”>”Discard old material”

przyklad2.png

Gdy to zrobisz w edytorze materiałów powinno się pojawić takich 10 belek na tekstury. W tym wypadku są potrzebne dwie(tekstura drogi i chodnika) więc ustaw żeby zostały dwa miejsca. Służy do tego opcja „Set Number” w „material editor”

przyklad3.png

Następnie załaduj teksturę drogi i chodnika do tych belek. Żeby załadować tekstury wystarczy złapać za jakąś i przeciągnąć do owych belek.


przyklad4.png

Z przygotowaniem tekstury to tyle i można zamknąć okno „material editor”. Teraz można zacząć generować drogę.

Żeby to zrobić najpierw należy uruchomić wcześniej wymieniony skrypt. W tym celu z menu 3ds max wybierz „Max Scrypt”>”Run Script” i odnajdź skrypt o nazwie „road_gta”. Gdy skrypt się uruchomi z okna wybierz „pick material”


przyklad5.png

W kolejnym oknie wybierz następujące opcje zaznaczone na obrazku

przyklad6.png

i kliknij na ok. W kolejnym wygenerowanym oknie zaznacz „Instance” i wciśnij „OK”. Tym sposobem wcześniej przygotowana tekstura została dodana do skryptu. Teraz weź i zaznacz wcześniej stworzoną linie. W programie do generowania drogi wciśnij przycisk o nazwie „Create Road”

przyklad7.png

Tym sposobem skrypt stworzył drogę, którą można od razu dodać do gry. Modelu drogi nie trzeba skalować ponieważ owy skrypt jest tak ustawiony że tworzy ją takiej samej wielkości jak są inne drogi w grze. Po niżej przykład stworzonej drogi przez ten skrypt

obrazke8.png

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
- testujemy - 5life - paweu - delfinkilatinoloca