sabaru

Na tym forum znajdziesz poradniki do różnych programów.

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-06-19 13:52:11

sabaru
Administrator
Dołączył: 2015-06-19
Liczba postów: 11
Windows XPFirefox 38.0

[3ds max] Automatyczne dzielenie modeli

Automatyczne dzielenie modeli

Witam. Tworząc duże mapy do gta sa takie jak np. Gostwon 6 wymagane jest by podzielić modele na mniejsze kawałki. Jak zapewne wiesz jeżeli dodało by się tak wielką mapę jak gostwon w jednym kawałku mogła by się np. nie wyświetlić w grze. W tym poradniku postaram się w miarę dokładnie wytłumaczyć jak w łatwy sposób podzielić taki model na mniejsze kawałki w programie 3ds max 9.

Potrzebne programy:
3ds max 9
scrypt o nazwie "topPlaneSlice". Sam skrypt można pobrać z tej strony i najlepiej go skopiować do folderu \Autodesk\3ds Max 9\Scripts


Przygotowanie modelu
W 3ds max otwórz swój projekt. Ja np. na potrzeby tego poradnika wymodelowałem sobie taką wyspę

obrazek1ht.jpg

Jeżeli na swojej mapie(wyspie) masz poumieszczane jakieś budynki, drzewa, skały itd. i są one połączone z podłożem(wyspą) należy je oddzielić ponieważ skrypt, który za chwilę uruchomisz może np. budynek podzielić na połowę co w przypadku małych obiektów taka operacja nie jest konieczna.

Po całej operacji powinieneś uzyskać mniej więcej coś takiego

obrazek2qt.jpg

Jeżeli od mapy oddzieliłeś wszystko co nie chcesz żeby było podzielone w 3ds max przejdź na widok "top" i stwórz "plane" o rozmiarach "212,0 x 212,0"(dlatego takiej wielkości ponieważ przekroczenie takiej wartości może spowodwać ze model nie będą się wyświetlały poprawnie w grze), a gęstość siatki ustaw "1 x 1".

obrazek3rn.jpg

Dalej pozostając na widoku top stwórz ponownie "plane" ale tym razem większe niż twoja mapa(wyspa) i ustaw je centralnie nad mapą. Następnie gęstość siatki ustaw tak aby kwadraty nie były większe niż wcześniej stworzone "plane". Czyli mnie więcej coś takiego

obrazek4k.jpg

Samo "plane" zostaw w takim stanie jakim jest czyli NIE konwertuj je do np. "editable poli".

Dzielenie obiektu
To co miało być przygotowane zostało już przygotowane i można zabrać się do właściwiej operacji czyli podzielenie mapy(wyspy) na mniejsze kawałki.

Żeby to zrobić najpierw zaznacz swoją wyspę i z menu 3ds max wybierz "MaxScript>Run Scrypt" i uruchom skrypt o nazwie "topPlaneSlice"(sam skrypt uruchamia się w tle i jego aktywność widać dopiero po wykonaniu następującej operacji) i kliknij na wcześniej stworzone "plane"(na to drugie nad wyspą). Tym sposobem powinien zacząć się proces dzielenia mapy na mniejsze kawałki

obrazek5w.jpg

Po zakończeniu operacji powinieneś uzyskać mniej więcej coś takiego:

obrazek6g.jpg

Jeżeli tak to możesz zabrać się za dalszy ciąg dodawania swoje mapy do gry.

Uwagi
Jeżeli twoja np. wyspa jest bardziej wysoka niż szeroka i ustawisz to takie duże "plane" z siatką nad wyspą to skrypt owszem podzieli je na  mniejsze kwadraty ale tylko wzdłuż. Więc będziesz musiał modele, które ciągle są za duże podzielić je ręczenie.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
- gft - jmsg - test2 - latinolocacomera