sabaru

Na tym forum znajdziesz poradniki do różnych programów.

Nie jesteś zalogowany na forum.

#1 2015-06-19 14:01:02

sabaru
Administrator
Dołączył: 2015-06-19
Liczba postów: 11
Windows XPFirefox 38.0

Tworzenie archiwum TXD za pomocą programu G_TXD

Tworzenie archiwum TXD za pomocą programu G_TXD


G_TXD jest programem dzięki, któremu łatwiej możemy tworzyć pliki w formacie „txd” niż w programie „Txd Workshop” i jest on o wiele bardziej intuicyjny.

gtxd1.jpg

Żeby móc dodawać tekstury do pliku txd w programie G_TXD najpierw należy go stworzyć. W tym celu z menu wybierz „File”>”New”.

gtxd2.jpg

W okienku tworzenia nowego pliku „TXD” wpisz dowolną nazwę np. „plik_testowy” i kliknij na zapisz.

gtxd3.jpg

W tym momencie program zapyta się jaki format tekstur zapisu ma wybrać . Więc jeżeli tekstury mają być przeznaczone dla GTA San Andreas to wybierasz format gta sa.

gtxd7.jpg

Tym sposobem plik został stworzony w wybranym wcześniej folderze.

Żeby dodać tekstury do stworzonego archiwum "txd" z menu wybierz „Commands”>”Add”

gtxd4.jpg

W wygenerowanym oknie przez program możesz dodawać  dowolne tekstury. Żeby  je dodać wystarczy otworzyć folder z teksturami i przeciągnąć je do owego okna.

gtxd5.jpg

Jeżeli dodałeś tekstury, które chciałeś dodać do pliku „txd” kliknij na przycisk o nazwie „Add”. Tym sposobem tekstury zostały załadowane do wczesnej  stworzonego archiwum o nazwie „plik_testowy.txd”. No i w zasadzie pracy z programem  to tyle. Teraz wystarczy zapisać zmiany. Żeby to zrobić z menu wybierz „File”>„Save”.

gtxd6.jpg

Porady:
#jak ktoś wcześniej bawił się programem o nazwie „Txd Workshop” przy nim ręcznie należało dodawać nazwy tekstur przy ich dodawaniu. „G_TXD” potrafi je przypisać automatycznie podczas przeciągania tekstur z folderu do wcześniej wspomnianego okna.
#program ma możliwość automatycznego ustawiania tekstur alpha. Więc jeżeli główna tekstura ma nazwę „okno_01”, to tekstura alpha powinna mieć nazwę „okno_01a” i dodając taką teksturę wystarczy przeciągnąć tą normalną teksturę, a tekstura alpha zostanie dopisana automatycznie.
#w programie „Txd Workshop”  należało ustawić ręcznie odpowiednią kompresje tekstur. Ten program potrafi to zrobić automatycznie i nic nie trzeba w nim zmieniać.
#jak wiadomo przy większej ilości tekstur  przeciąganie z każdej osobna mogło by być czasochłonne nawet w tym programie.  Dzięki temu programowi można to zrobić za jednym zamachem. Wystarczy zaznaczyć wszystkie tekstury(poza teksturami alpha) i przeciągnąć je do wspomnianego wcześniej okna.

Offline

Użytkowników czytających ten temat: 0, gości: 1
[Bot] ClaudeBot

Stopka

Forum oparte na FluxBB

Darmowe Forum
- testujemy - gft - test2 - comeralatinoloca